Friday 9 December 2011

perkenalan aku dan dia..

assalammualaikum.
okay sume sihat ke?
aku nk mulakan story how i found him, n then terus kenal n then terus couple lah. hee.
sumpah , aku tak expect aku akan serius cmni ngn die.. bertahan lama years by years.
tapi itulah.. aku belum tahu jodoh aku ngn die or tak. tu semua kan ketentuan dr ALLAH s.w.t dan
kami cume merancang..  yg lain kita kena la bertawakal dan bersyukur dengan segala yang ALLAH tentukan kan ?

okay kali pertama aku jumpa dia tahun 2008..

that years, aku masuk form 6. u know lah kononnya aku nak amik STPM. aku nak sgt msuk form 6 , aku terlalu tekad smpaikan tawaran2 lain aku tolak. mklumlah org x pndai sgt twaran yg dpt just for sijil n kolej2 swasta. ipta xde rezeki kat ctu. aku pon msuk form 6. ramai mmber2 aku pon amik form 6.
aku da sorang my best fren name die Bibi nur fatin . die lah yang mengmatching2 aku ngn HATI aku nii. hee. dia n pakwe die matchingkan kan kami sebabnya si pakwe die kwan baik ngn HATI aku.

mulanya aku just okay la kenal2 je. then budak2 rayuan untuk form 6 akan masuk, aku pon dh gabra sebabnye pkwe mber aku dan HATI lah antara budak2 rayuan yg akan msuk skol aku. mak aiii.. gelabah aku .. first time nk jumpa kot, aku cume tw dr mber aku nama die je..
tiba la saatnya, budak2 rayuan dh berdiri je kat luar pintu kelas, yg si bibi ni mula lah menduga aku mana 1 pujaan hati aku..
tu dh klu jodoh la kan, org ckap lah,, guess what.. aku teka org yg betul , dlm byk2 dak2 yg berdiri kt luar tu.. gabra, berpeluh2 je aku dlm kelas tu nape ntah. walhal kami blum kenal lagi pon. huhuhuhu... ada chemistry kot. ngeee =)... aku pon nmpak je die gelabah gk, mybe si pkwe mber aku tu pon dh meneka2 kot aku yg mana. dia lak pandang aku semacam je.. tkut aku. hehehhee.

hari semakin hari kmi pon dh la start msej .. just for friend kononnya. tapi lama2 asal la cm ada jantung yg luruh je dr bdan aku ni. heee...dupdapdupdap je bila g sekolah n tgk die.. sumpah ! suma keja aku wat xjadi..malu*malu*..

then, sepanjang just a friend tu byk sgt kenangan we all. sebagai kwan aku dh nilai die, dia memang baik , bukan baik kat aku je , tapi kat semua org. die sopan. bertanggungjawab. aku ni dh menduga klu la dapat jadi girlfriend die, seronoknyer,,,hheeee. aku ckap die baik sebab aku nilai die betul2, how he act with others.
ada la 1 hari ni..kat skool ,kami selalu pindah2 kelas..maklumlah kelas x ckup. form 6 jadi mangsa. kena angkat meja kerusi dr blok sana ke blok sini. ulang2 setiap minggu byk berubah tempat! aku ni, beruntung la..heee.. die angkat meja kerusi aku. penat2 pon die tolong laki mber2 girls yg lain. penat kot angkat suma tu. tapi dia dh mau tolong jugak, terharu aku *.* . heee..

tapi kan aku ngaku time form 6 dulu, suma kat sana saling menolong. kwan lelaki tolong kawan perempuan dan sebaliknya. suma nya such a happy family! bestt tersangat2..i wont forget all of you lah !! form 6 S.e.m.p.a.s =) 2008-2009 .

okay dh cite lain pulak, pastu dh lama2 kami msej2 tu masing2 ego kot, xnak mintak kapel, aku surelah xnak mintak kapel. t jadi lain pulak, perigi cr timba. ye kan? aku cuma menunggu dan terus menunggu bilah die nk mintak kapel..hati dh berkenan sgt.hehehhehe..even happy tu, kami da krisis jugak sebabnya ex aku time ni cr aku balik, kami putus sebab aku yg nak, aku dh x suka dia. huhu. kejam kan aku. tapi tu suma cita lama. just aku ngn ex aku je thu apa masalah antara kami.  tpi okay, HATI x kisah suma tu. dia still ambik hati aku, trying to get me, walaupun si ex aku sekampung ngn die. ! mber baik lak tu. .  ermm biorlah kan, sape cepat die lah dpt kan, hehehehe.

k lah, setakat tu je. sambunganny nti, heee.. klu terus nk tahu keep reading. xnak xpe,aku xkisah. k tata. wassalam. illal liqa' =)

No comments:

Post a Comment