Friday 20 January 2012

balik kampung sambut CNY, aku makan besar.. ngeee



assalammualaikum semua, dek aku ni terkinja2 nak blik kampung korang tahu, terhancur luluh aku dapat tahu tiket ke utara dari kl dah abes. alahaii..kedah menunggu kepulangan ku, hekhek,
aku pon dah gelabah monyet sgt cmna ni nak blik kampung..aku  tanya mber2 utara semua kata sabtu baru da tiket, alohhoooiii.cek nak blik awai la...
aku nak blek sbelum sabtu, xmau aku tggu lama2, kelas dh abes, then aku pon wat la muka kesian kat kak nurul, mber kelas aku. disebabkan dia blik ke utara dengan kereta dia, aku pon wat muka xmalu nak tumpang kak nurul. alhamduliillah kak nurul baik hati, bagi muka xmalu ni tumpangkan. heeee..
ok,plan punya plan, lastly aku wat keputusan balik ngan kak nurul pas kelasa ari khamis then sampai kat rumah kak nurul je, selanjutnya akak2 kesayangan aku yang datang ambik aku kat taiping, heee.
biasalah time ni la kau nak ngada lebih sket, dek malas nak cari bus dr taiping ke kulim tu...malam nyer kemas la beg packing baju segala, bawak baku lebih sket sebab family aku da ajak g jalan2 tapi belum pasti jadi ke tak, hee, walaupun berbekalkan asgmnt menggunung , nak jugak  aku jalan2 ye.. ^_^, apa pun blik kampung dulu. semua di kampung tgu kepulangan ku, hee. ngada~~

ari khamis 19 /1/20112 .
ok, pagi tu pegi kelas cam biasa. dah tu pas kelas , aku ngan dak kelas aku terasa kelaparan dan kehausan.plan nak minum2 je alih2 si nana a.k.a housemte aku jugak ajak  pegi kepsi...
berbunga seronok lah pegi kepsi ni. heeee, pegi la kitaorg k kepsi ijok.. 1st customer lak kitorg ni, bawak aura agaknya. hahaha, dapat lepas gian makan kepsi. sampaikn ntah kenapa kitorang jadi gila kejap kat kepsi tu. mybe aura dek ada org gile sempat dtg meja kitorg time tgh makan. yg org gila tu pon, sket punya cntik kepsi tu kau nak masuk jugak, kacau jee.

yeh,yeh.. ni lah kegilaan kami kt sana,
kekejaman dan penderaan berlaku!

alolololololo.....sume wat muka comel pulak..

blik je dr kepsi,aku jumpa dak umah aku peluk cium kejap . biasalah sedih nak blik kampung, huhu.. pastu aku pon mulakan perjalanan aku ngan kak nurul ke utara tanah air. balik kampung...ooo..balik kampung...=)

sampailah lebih kurang 4 jam perjalanan kitaorang. aku ngan kak nurul sampailah kat rumah kak nurul. heee.
malunyer chek nak menyusahkan orang. maaf kak nurul. . dah agak dua jam lebih aku tumpang umah kak nurul,siap aku dah pekena nasi lauk gulai ikan n sayur kat rumah kak nurul, serius sodap. hee..
my sis berdua tu pon sampailah dari kulim. amik aku. dapat jugak diorg cr rumah kak nurul dengan pertolongan adik kak nurul yg kelakar tu. heee.dengan perut aku yang tengah kenyang my sis berdua ni ajak pulak pekena western food kat station western restaurant kat taiping tu. dah rezeki xkan aku nak tolak kan. diorg lapar , aku pon buat lah mcm lapar jugak,kang xdapat makan steak n chicken chop .heee...
lawak nyer , adelah kitorang de tgk abe tu bwak steak yang berasap2. kitorg pon bergeleng je kepala sape punya la tu.. punya tu, dah tu datang meja kitaorg. hee. aik? malu nyer time tu x sgka kitaorg punya,  heee...segan aku nak makan. aku teruja bhaii. dapat steak berasap2 cm tu. dah kenyang makan2 kat restoran tu sempat kitaorg makan sotong goreng tepung dalam kereta.. ni bungkus gara2 sebab malu nak makan byk kat kedai. heee.

kak aku , si zuhairah 

Aku interframe , biasa lah, haha

aku dgn kak aku , si zuhaila. mereka2 adalah si orang
yang belanja  aku seperti biasa.hahaha
dah tu kitorg mula lagi perjalanan ke rumah , sampailah ke kampung halaman aku. jam 11 malam..dahtuu...aku bukak la tudung saji atas meja, biasalah aku kenyang ke hape, tu perkara yg mesti aku wat klu baru sampai dr kl. heee.jeng, jeng, jeng, dah tu tgk de nasik lauk gulai ikan ngn sambal belacan cam sedap je..aku makan la lagi..hohohohohoo.. sumpah banyak giler aku makan hari ini... kepsi+kuih pau+nasi gulai ikan n sayur+steak+chicken chop+fries+sotong goreng tepung+nasi lauk gulai ikan lagi+sambal belacan. 

dah tu, apa lagi baru je sejam pas makan terus aku pengsan~.. tido, penat, mesej kat HATI pon aku x balas dah, ghaib terus dek terlampau kenyang + penat blik dr jauh2. heee..ok, alhmdullillah perjalanan ahari ni pon lancar dan kami semua selamat sampai ke rumah dengan selamat. ameenn..semoga aku pon terus bersyukur dengan nikmat dan rezeki aku, dah tu rezeki aku melimpah2 hari ni. orang cina nak makan besar smbut new year, aku yang makan besar lagi awal dr diorang .heee. k sampai cni je la setelah panjang berjela aku melalut, maaf aku memang suka melalut panjang2. salam. ilalliqa'

No comments:

Post a Comment