Wednesday 18 April 2012

buku cerita made by me :)

assalammualaikum, selamat pagi.
pagi2 aku dah rasa nak wt entry. pas subuh tadi ingat nak tido balik, tapi bila dah start buka lappy memang tak tido lah, dah mula fcebooking, twitta , segala bagai. hehhee.

erm aku nak wat entry pasal aku dah berjaya siapkan sebuah buku cerita kanak-kanak. buku cerita ni setiap dak kelas aku diwajibkan buat sebabnya asssgmnt individu, untuk subject seni dan kraf untuk kanak-kanak. mark pon individual. so.. aku mulalah berangan-angan nak buat buku cerita yg comel2, cantik2, cute2. tapi aku ni pon satu dah tahu diri tak kreatif.bajet je lebih. sempat berangan lagi. hehehe. aku tak sekreatif student lain, ada yang buat buku cerita diorang sweeetttttt giler, cuteee je. aku punya biasa je. cerita , gambar buku cerita aku semuanya berpandukan buku besar keluaran PTS tajuknya ''Ke Mana Perginya?". yang aku ubah cuma nama dalam cerita ni, yg lain semua sama. memang lecturer bg kami keizinan nak copy buku asal. asalkan kreativiti masing-masing. markah diberi atas kreativiti.

pastuu, kebetulan pulak student dapat voucher rm200 tu, korang pon mesti dapat kan? hhehe. nah kauu!! aku joli abis abisan beli barang aku nak guna untuk buat buku cerita ni n segala barang yang aku tak pernah ada sebelum ni, seronok lah shopping walaupun stationery n buku je bole beli. aku gila abiskan rm200 dlm 1 hari, hahaha, dasyat tak ?kikiki.

dah tu dengan berbekalkan segala barang, aku pon mulalah design buku cerita aku. dr lukis, warna , taip , edit  n bagai2 lah bg cantik. hehehee..aku amik masa dekat dua bulan jugak siapkan buku cerita ni, sebabnya aku terlalu busy .sem 5 yang terlalu busy dengan macam2 lagi program n kerja kena buat. tambah2 subject seni ni, buat kami semua busy sngat,sebab setiap minggu ada aktiviti seni yang perlu disiapkan.

okay ni aku tunjukkan gambar2 buku cerita aku yang dah siap!!
may leave your comment . hehee.
















No comments:

Post a Comment