Sunday 26 February 2012

buat assgment, untungnyer dapat ilmu baru :)

assalammualaikum, salam ukhwah.

selamat pagi, jam menunjukkan jam 9 pagi. amboi, awal benar aku bangun tidur, selalu kalau kat hostel ni terlajak smpai pukul 11 bru nak bangun, hahhaaa. apa sebabnya? sebabnya aku bangun pagi pagi ni ... sebab... nak wat assgnment, mak ai, kalau nak cita bab asgment memang 30 hari tak abis cite ni, assgment yang aku list2 dalam senarai dah buat n belum buat jelas ternyata belum buat tu menggunung sampai ke langit dah. cecah awan dah ha, pastu biasalah tabiat student mybe tak semua kot, takpon memang aku je kot macam tu, suka wat last minute. minggu nak antar tu lah kalut cari bahan. kan? eh tgk tu , ada yang senyum, betul la tu kan? hahaha. terasa pedas ek. tak pe kita sama. :)

eh, tak pe korang untung taw wat asgmnt ni sebabnya korang tanbah ilmu baru, betul tak? bagi aku punya kos ni, tajuk tajuk asgmnnt yang dapat sentiasa tajuk yang jarang aku nak google sendiri nak baca, tgu dpat tajuk then baru semua benda aku dapat tahu. alhamdulillah rasanya aku belajar tentang kanak kanak pra sekolah ni. . aku dapat extra ilmu how to teach them.

eh, korang tahu tak masalah emosi? tahu kan, kita semua kadang2 pon terkena masalah emosi kan, tajuk asgment aku kali ni masalah emosi kanak kanak, eh, kanak kanak pon terkena ke? tu aku baru tahu. kadang kadang kita tgk kanak kanak ni yg paling seronok dalam dunia diorang, tapi sebalik tu ada kanak kanak yang bermasalah emosi. dalam aku seronok cari2 bahan tu aku jumpa artikelmymetro ni, korang baca lah. kadang kadang kita tak terpikirkan yang kita ni dah buat mereka hadapi masalah emosi. kebanyakkan berpunca dari orang dewasa sendiri sebab tak meluangkan masa dengan kanak kanak . diorang perlukan perhatian, dan bila kurangnya perhatian dan jugak kalau kita sendiri  beremosi negatif , kanak kanak ni juga akn terkena tempias nya. sebagai orang dewasa ni kita kena lah buat sesuatu agar hidup kanak kanak suatu masa nanti cerah dan sentiasa bahagia. korang bole lah baca artkel baru yang jumpa ni, banyak perkara dan fakta baru yang ada. :)

bawah ni link artikel yang aku cakap tu. korang baca korang dapat fakta baru,ilmu baru macam aku :)

myMetro | Emosi ibu bapa pengaruhi anak


beri kanak-kanak peluang mendalami dunia mereka sendiri 


kanak kanak insan yang dilahirkan sebagai anugerah untuk kita,
 bukan sebagai bebanan kita, jadi sinari hidup mereka sebaiknya .
p/s : kalau aku dah jadi cikgu dan juga sebagai ibu nanti, harap nya aku dapat jadi cikgu dan ibu yang baik, yang pandai mendidik  dan membimbing murid atau anaknya dengan sebaiknya.  insya ALLAH . ameen :)

No comments:

Post a Comment