terjah terjah apa yg ada dulu.

Loading...

Thursday, 2 August 2012

ramadhan datang lagi :)

                                                           assalammualaikum.

aik, muncul balik? tenggelam kejap timbul kejap aku ni kan, hahahahhaa. malas la nak menghapdate belog. heee. aishhhh tak sangka harini genap la 13 hari umat islam berpuasa, dan aku pulak sekarang menjalani ibadah puasa ku di kampung halaman tersayang. seronok rasanya dapat berpuasa sebulan dekat rumah. bukanlah selalu kan, tak macam tahun lepas. aku berpuasa kat tempat belajar. sedih je bila nak sahur & buka puasa teringat kat family je.. nahhhh.. alhamdulillah tahun ni aku stay sebulan bulan puasa kat kampung. dapatlah segala macam jenis hidangan yg enak lagi berkhasiat dapat aku nikmati. hehhehee.

eh, lupa pulak. men nulihh je aku kan. sebelum tu aku ucapkan selamat berpuasa untuk kalian semua. Semoga bulan Ramadhan ini memberi kita seribu satu kenikmatan dalam melaksanakan ibadah dan diri serta keluarga kita juga dilindungi dan dirahmati ALLAH S.W.T selalu... amin. 

ucapkan untuk korang :)
 buruk lukisannyer.maaff . yg penting ucapannya ikhlas.hee.. :)

erm korang, memandangkan bulan puasa ni adalah merupakan bulan ibadat, kita sebagai umat islam haruslah sentiasa bersyukur kerana ALLAH beri kita peluang untuk terus beribadat.Bagi aku dengan tibanya bulan ramadhan ni lah masanya aku nak banyakkan amal ibadat aku, terutamanya bila kita berpuasa, kita solat, terawih, tartil alquran , berzikir dan bertahmid, termasuk juga kita byk bersedekah dan melaksanakan yang ibadah yang lain . Bukan ape, kadang2 kita terlupa atau lalai untuk perbanyakkan amal ibadah kita bila bukan di bulan puasa. Sebab itulah aku rasa bulan yang mulia ni kita dapatlah beribadat sebanyak dan semampu yang mungkin. Namun , tak bermaksud ibadat kita hanya dilakukan di bulan puasa sahaja kan, insyaAllah teruskan ibadah ikhlas kita ini sepanjang hidup, sepanjang masa dan kita akan mendapat ganjaran dan pahala yang besar dan keampunan dosa serta keredhaan Allah sepanjang masa dan kebahagiaan hidup yang abadi . InsyaALLAH. 

bulan mulia, bulan ramadhan paling dinantikan :)
Syukur Alhamdullilah jugak sampai ke hari ke 13 berpuasa ni, aku masih diberi peluang oleh ALLAH meneruskan perjuangan dalam melaksanakan kewajipan sebagai umat islam. Subhanallah. :)

ermm.. korangg. bila cerita bulan puasa ni, mesti lah sinonim dengan makanan dan masakan kan? rezeki kita juga pastinya semakin bertambah kan, dan ingat jugak jangan kita lalai sampaikan kita buat banyak pembaziran di bulan puasa ni, makanan biarlah ala kadar dan cukup untuk kita dan ahli keluarga makan. jangan sampai  makanan2 tu nangis sebab tak dapat masuk perut kite, dapat masuk tong sampah je :( sedih kan die.. tak baik taw. 

ha.. bila cita pasal makanan pulak, bulan baik ni aku berbesar hati nak kongsi byk resepi untuk korang. seronok sgt sebab bulan puasa ni lah aku nak meningkatkan ilmu memasak aku, hee. Sebab tu aku nak kongsi beberapa resepi yang ada aku cuba masak sepanjang bulan puasa ni . Tak lupa jugak resepi2 yang mak aku masak ( biasalah tak semua hidangan berbuka aku yang masak, mak jugakk yg masak ) heee. okay korang nantikan yer aku akan update kan nanti :) insyaAllah bulan baik ni, kita kongsi ilmu dan amal bersama :)
                                         
                                                   

No comments:

Post a Comment